Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Tuesday, April 9, 2013

Kollektiva


Az anyai nagyanyám.
Sütött-főzött ő mindent, de azokra már nem nagyon emlékszem, csak a krumplis tésztára.
Igazi, kézzel nyúrt tojásos házitésztából.
Mint kiderült, nemcsak én vagyok ezzel így. A nővéremnek is ez ragadt meg az emlékezetében, és, mivel egy család vagyunk, gondolom a húgaim fejében is hasonló kép lehet.
Úgy néz ki, hogy a kollektív családi emlékezetben ő marad a krumplis tészta nagymamája.

Évekig nem ettem krumlis tésztát. Meg nem is csináltam. Mert én olyat biza nem tudok nyúrni, a bolti meg nem megy.
Illetve nem ment. De most megtaláltam az "Eier-Spätzle"-t
Magyarul "tojásos nokedli"nek lehetne fordítani, de sok köze nincs a salátával tálalt névrokonához.
Sokkal inkább hasonlít nagyanyám kézzel gyúrt tésztájához.
Persze ő ezt biztosan másként gondolná...

2 comments:

  1. Na! Itt a tengerentúlon is kapni ezt a "german" tésztát. Sőt, cérnametéltet és nokedli tésztát is. Mennyi időt spórol meg! :)

    ReplyDelete
  2. ahhh végre :)
    köszi. remélem itthon is megtalálom, ha nem, majd hozol. vagy küldesz a Fiúkkal nyáron :)

    ReplyDelete