Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Friday, September 24, 2010

Én és a lakás/Ich und die Wohnung



Komolyan eldöntöttem.
Már három hete.
Egészen pontosan ez már a harmadik péntek, hogy komolyan elhatározom, alaposan kitakarítom a lakást.
És aztán nem.

Hétközben nem is próbálkozom. Mire átrágom magamat az az napi ruha- és edény adagon, afdigra indulni kell a fiúkért az oktatási intézményekbe, aki pedig már valahi is próbált 3 kisgyerek mellett takarítani az tudhatja, a lehetetlenre vállakozik.
Mert vagy a konyha van rendben, vagy a nappali. Vagy egyik sem.
Vagy a gyerekszobában szedegetem a legót, vagy az előszobában a behordott leveleket.

Ahogy közeledik a péntek, úgy nő benne is az elhatározás: a hétvégén nagytakarítást csinálok!
És aztán nem.

A hétvége egyszerűen túl rövid. Mire átrágom magamat az az napi ruha- és edény adagon, addigra indulnom kell a fiúkkal, mert a Zuram megint szervezett valami jó programot, akinek pedig valaha is volt 3 kisgyereke (meg egy férje), az tudhatja, ekkora családnak mindig akad valalmi csinálnivalója.

Ahogy közeledik a vasárnap este, úgy nő bennem a kétségbeesés: a hétvégén már megint alig csináltam valamit....

--------------------

Ich hab’s ernsthaft beschlossen.
Seit drei Wochen.
Na ja, genauer gesagt, es ist der dritte Freitag, dass ich mich entschied die Wohnung wirklich gründlich zu putzen.
Und dann nicht.

Unter den Woche lohnt ein Versuch nicht. Kaum bohre ich mich durch die tägliche Dosis von Kleidung und schmutzigem Geschirr, schon ist es Zeit die Jungs von verschiedenen Bildungeinrichtungen abzuholen. Und wer schon jemals versucht hat die Wohnung in Anwesenheit von drei Kleinkindern zu putzen, weiß, dass das fast unmöglich ist.
Entweder ist die Küche in Ordnung oder das Wohzimmer. Oder keines von beiden.
Entweder sammle ich die Legostücke im Kinderzimmer oder die hereingetragenen Blätter im Vorzimmer.

Sowie sich der Freitag nähert, so wird auch mein Wunsch größer: am Wochenende möchte ich die Wohnung gründlich putzen!
Und dann nicht.

Das
Wochenende ist dafür einfach viel zu kurz. Kaum bohre ich mich durch die tägliche Dosis von Kleidung und schmutzigem Geschirr, schon ist es Zeit mit den Jungs irgendwohin zu gehen. Und wer schon jemals 3 kleine Kinder (und einen Mann) hatte, weiß, dass es in solchen Großfamilien immer etwas Interessantes gibt.

Und wie der Sonntagabend sich nähert, so wird auch meine Verzweiflung größer: am Wochenenede schaffte ich wieder fast nichts...

No comments:

Post a Comment