Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Wednesday, October 28, 2009

Egérfogó




A molylepkék jól megszívták.
Legalábbis nálunk, mert ők az egyetlen élőlények, amelyeket lecsapok.
A többieket csak szépen kitessékelem a lakásból és remélem, hogy nem jönnek vissza.

Ebből következik, hogy amikor a minap egy kis güzüegér ( vagy akinek jobban tetszik, egy Mus musculus spicilegus) nézett velem farkasszemet a polc alól, egyértelmű volt, hogy élve fogós csapdát kell beszereznem.
Már ez sem volt könnyű, - itt "félfalun" az emberek a végleges megoldásokat pártolják - de sikerült.
A működési elve egyszerű volt, rugós ajtó, amelyet egy fémkampóval kell rögzíteni, ami a legkisebb birizgálásra kiugrik és lezárja a bejáratot.
A Zuram internetes kutakodásaiból már tudtam, hogy a mogyorós csokinak képtelenek ellenállni, ezért nem is kísérleteztem sokáig,csoki be, ajtó föl, csapda le (a szekrény alá).

A csoki jól funkcionált a csapda nem.
Miután két este telt el úgy, hogy a nasi eltünt, az ajtó pedig meg sem mozdult gyanakodni kezdtem...
Kezembe vettem a kis szerkezetet, megvizsgáltam, majd arra a zseniális következtetésre jutottam, hogy a kampóra kell feltűzni a csalit, mert akkor biztos meg fogja birizgálni az egér!

Hát megbirizgálta, a csoki meg is ette az ajtó viszont nem csapódott le.
Hogy is csapódott volna, amikor pont a kioldó szerkezet fölött volt a polc alja, nem volt helye hova kioldani.....
Hümm, hümm, csak nem én állítottam oda?

Mindegy, péntek este már egy védett, ám tető nélküli helyre állítottam a kampóra tűzött, csokidarabbal ellátott csapdát, de bevallom ennyi kudarcos próbálkozás után már nem bíztam a sikerben.

Másnap reggel álomittasan mentem ki a konyhába, ráköszöntem a csapdában üldögélő egérre, és nekiálltam pakolászni.
Aztán megállt a kezem a levegőbe, visszamentem a csapdához és mivel az egér még mindig benne üldögélt, tudatosult bennem, hogy 1 hét után végre sikerült megfognom.

Én nagyon örültem, ő, szerintem kevésbé.

4 comments:

  1. hihi (-: És aztán? Mi lett vele?

    ReplyDelete
  2. Kiraktam az erdőbe
    Happy End...

    ReplyDelete
  3. Bár így, hogy rászoktattad a csokira, lehet, hogy még viszontlátod :)

    ReplyDelete
  4. hát még nem tért vissza, lehet, hogy másnál eszi a csokit :)

    ReplyDelete