Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Friday, February 18, 2011

Tabula rasa/ Tabula rasa



Állok.
Mást nagyon úgysem tudok csinálni.
Pedig voltam én már minden, következetes, jó példakép, határozottan NEM-et mondó.
Úgy, ahogy írva vagyon.

De most csak állok, és várok.
Iván előttem fekszik a földön, és hisztizik.
Olyan hangerővel, hogy felmerül benne, talán mégsem lenne olyan nagy baj, ha kihalna az emberiség....

Szóval hisztizik.
Pedig voltam én már minden, következetes, jó példakép, határozottan NEM-et mondó...
De most csak állok. Iván meg hisztizik.
Mert fáradt, vagy éhes, vagy mindkettő.
A bátyjainál tökéletesen beváltak az anti-hiszti módszerek. Nála nem , nála csak a kivárás használ.

Mert ő ilyen.
Genetikailag.

Persze John Locke és követői, az asszociációs pszichológusok most azt mondanák, hogy Iván nem így született, a világról szerzett tudása alakította ilyen hisztissé.
Mert szerintük minden gyermek egy tabula rasa (tiszta lap), mi írjuk rá a tudást.

Én másként gondolom.
De azért kölcsön adnám nekik Ivánt, kiváncsi lennék, mit írnának rá!

----------------------------------

Ich stehe.
Etwas anderes kann ich ja nicht tun.
Obwohl ich schon alles getan habe; war gutes Vorbild, sagte konsequent, fest NEIN....
So wie es geschrieben steht.

Aber jetzt stehe ich nur, und warte.
Iván legt sich vor mir auf den Boden und schreit.
So laut, dass ich denke, vielleicht wäre es gar nicht so schlimm, wenn die Menschheit aussterben würde....

So schreit er.
Obwohl ich schon alles getan habe; war gutes Vorbild, sagte konsequent, fest NEIN....
Aber jetzt stehe ich nur. Iván schreit.
Weil er müde, oder hungrig ist, oder beides.
Bei seinen Brüdern funktionierten die Anti-Hysterie Techniken hervorragend. Bei Ihm nicht, hier hilft nur das Abwarten.

Weil er einfach so ist.
Genetisch.

Na ja, John Locke und seine Anhänger, die assoziativ-Psychologen würden jezt sagen, dass das nicht stimmt, Iván ist nicht wegen der Genetik so, sein, von der Welt erworbenes Wissen formte ihn.
Sie glauben, dass jedes Kind eine Tabula rasa (leere Seite) ist, und wir darauf das Wissen schreiben.

Ich sehe es anders, aber trozdem würde ich Iván ihnen ausleihen.
Ich wäre neugierig, was sie auf ihm schreiben würden!

No comments:

Post a Comment