Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Thursday, February 24, 2011

Rövid tanulmány arról, milyen érzelmi hatást vált ki a gyerekekből,/ Kurze Studie darüber, wie kleine Kinder emotional reagieren,

ha anyukájuk rendszereesen rendet rak.
Pedig korábban nem is.

Miután a gyerekeim elérték az a kort, hogy délelőtt nyilvános közoktatási intézményekbe járnak, és délután nem verik rögtön szét a lakást, azóta egy négyzetméterre jutó rendetlenség jelentősen csökkent.
Mivel így nem állandóan a nappali-konyha,gyerekszoba háromszögben tartózkodom, több időm jutt az egyéb helyiségek rendberakására.

Egyik nap a fürdőszobát takarítottam, azon a héten már másodszor, amikor András játszani hívott.
-Egy pillanat- válaszoltam,- csak rendbe teszem a fürdőt.

András kisétálta fürdőszobába, döbbent arccal végig mért, majd csodálkozó hangon megkérdezte,
-De minek? Vendégek jönnek?
------------------------------------

wenn deren Mutter regelmäßig die Wohnung putzt.
Obwohl früher überhaupt nicht.

Nachdem meine Kinder das Alter ereichten, dass sie Vormittags öffentliche Bildungeinrichtungen besuchen, und Nachmittags nicht gleich die Wohnung zerstören, seitdem reduzierte sich die "Unordnung-pro-Quadratmeter" erheblich.
Weil ich mich deshalb nicht immer im Wohnzimmer-Küche-Kinderzimmer Dreieck aufhalten muss, habe ich mehr Zeit für die anderen Räume der Wohnung.

Eines Tages putzte ich das Bad, zum zweiten Mal in dieser Woche, als András mich zum Spielen rief.
Einen Moment, - sagte ich- ich mache nur noch das Bad fertig!
András kam ins Badezimmer, staunte mich an, und fragte mich verblüfft:
-Aber warum? Erwarten wir Gäste?

No comments:

Post a Comment