Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Saturday, August 7, 2010

Látványos torta kezdőknek

Az alap egy 15x25 tortalap. Erre kentem 10 dkg vajból, 5 dkg porcukorból, és 20 dkg olvasztott fehér csokiből készült krémet.
Végül bevontam 25 dkg cukormasszával.
Ezzel csak a tetejét lehet bevonni az oldalát nem. Azzal nem volt kedvem szórakozni. Vállakozó kedvüek megmérhetik, hogy milyen magas a torta, masd cukormasszából, vagy marcipánból kivághatnak egy ilyen széles szalagot, és körbe tekerhetik vele a művet.
Ezután 10 dkg (mondjuk jobb lett volna 15 dekából, de most csak ennyi volt) piros marcipánból rózsákat és szalagot készítettem, 10 dkg zöld marcipánmasszából pedig leveleket és virágszárakat.

A rózsákhoz a kinyújtott marcipánból kivágtam 1,5-2 cm széles, 5-10 cm hosszú (a hosszúságtól függően lesz kicsi, vagy nagy a rózsafej) darabot, majd egyszerűen feltekertem és a felső széleket kicsit kihajlítottam, majd az aljáról lecsíptem a felesleget.
Aki ennél profibb növényt akar, a Youtube-on rengeteg videó van.

A leveleket késsel vágtam ki, és nyomta bele az erezetet.

A szalag most egyszerű, masni nélküli. Keresztbe fektettem egy darab piros marcipán csíkot, majd erre tettem a két kisebbet, amelyeket a végükön "V'' alakban bevátam, végü egy marcipángolyót kilapítottam és ezzel tüntettem el a kis-és nagy szallagok találkozását.







No comments:

Post a Comment