Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Tuesday, January 5, 2010

Főzök




Nem nagy hír, tudom.
Kisgyerekes anyákkal gyakran megesik az ilyen.
Olyan gyakran, hogy - bár a britek köztudottan mindig, és mindere fogadnak -, még egy londoni bukmékerirodában sem kötnének fogadások a "Vajon anya ma főzni fog?" kérdésre. Túl egyértelmű lenne a válasz.

Szóval főzök.
Általában egyszerűt, gyorsat.
Meg néha különlegeset, időigényeset.
De azt inkább nem.

Egyébként is, jobban szeretek sütni.
Nekem az egyszerűbbnek tűnik, csak összekeverek 1-2 dolgot, be a sütőbe, és ha elrontottam, egy kis csokimázzal még mindig ehetővé lehet varázsolni. (Oké, az odaégetett sült csirkén már ez sem segít sokat....)
Persze kevesebbet sütök, mint főzök, mert 4 pasit kell nap-mint nap jóllakatnom, és erre, az utóbbi tevékenység alkalmasabb.
És e célból, már lassan 7 éve állok napi rendszerességgel mindenféle gázzal, elektromossággal, vagy fával forróvá varázsolt alkalmatosságok elé, és főzök.
Nem mondom, hogy mindig meg is lehetett enni, azt, ami a kezem alól kikerült, de azért ma már csak kivételes esetekben kerül a tányér helyett a kukába az étel.
Persze irhatnám, hogy azért, mert mesterien elsajátítottam a főzés tudományát, de ez nem teljesen fedi a valóságot.
Mert az elmúlt években nemcsak főzési-, de az önismeretem is jelentősen megnőtt, és már egy ideje csak olyat főzök, amiről biztosan tudom, hogy képes vagyok megcsinálni!

No comments:

Post a Comment