Gyerekek felülnézetből/ Kinder aus der Elternperspektive

Wednesday, August 26, 2009

Anya örül




Két személyiség viaskodik benne; a pakolós háziasszony és a pszichológia könyveken nevelkedett kompetens anyuka. Előbbi pakol és racionalizál, az utóbbi foglalkozik a gyerekekkel.

Oviidőben mindegyiknek meg van a maga ideje: 6-8 anyuka, 8-12 háziasszony, 12-20 anyuka, a maradék 10 órán osztozkodik az alvás, én, meg a feleség.

A nyári szünetben azonban állandó területsértések történnek, mivel a gyerekek - és így az anya is - állandóan jelen vannak, a másik 10 órából nem vagyok hajlandó átadni egy percet sem a háziasszonynak.

Mivel így alakultak a dolgok, gondoltam összehozom a két nőszemélyt. A találkozó helyszínének a gyerekszobát jelöltem ki. A rendetlen gyerekszobát....
Betereltem a gyerekeket és magamat a szobába, és nekiálltunk takarítani. Nagyon lelkes volt mindkettő, és igaz, hogy egy 3, és egy 5 éves gyerek közreműködésével kb 3x több időbe, és energiába került a rendrakás, mintha egyedül csináltam volna, de a végén mindkét énem örült, a gyerekek pedig nagyon büszkék voltak magukra, hogy már ilyen nagyok.

Ezután a siker után hetente rendszeresen megismételtük a dolgot, és a fiúk annyira belejöttek, hogy ma reggel, amíg reggeliztem, egyedül rendet raktak a szobában. Tomi szerint azért, mert
-Sok energiánk volt, és gondoltuk inkább rendet rakunk, mint, hogy randalírozzunk! (ááá, nem én szoktam nekik valami hasonlót mondani, amikor mérges vagyok, mert nem bírnak magukkal, áááá dehogy....)

Igaz a szobát tegnap előtt szanáltuk, nem volt sok pakolnivaló, de a szándék a fontos, ezért most
Anya örül! :)

No comments:

Post a Comment